Bare start med at skrive...
Nyheder

Hvordan kan UX/UI-modernisering hæve værdien af din virksomhed

Udgivet 17 november, 2020
Lær mere om vores projekter
Start her

Hvad er det første, du som bruger tænker på og visualiserer, når du hører ordene: enterprise software? Måske noget i grå farver der er svært at bruge? Måske en totalt forældet brugerflade, der står i vejen for egentlig produktivitet?

Forbrugerorienterede apps og online butikker var de første til at indse, at en optimeret, brugertilrettet UX/UI-oplevelse øger både salg og konverteringer og ultimativt får brugerne til at vælge deres produkt eller tjeneste.

Men hvor vigtigt er konvertering i B2C-processen? Gælder det samme for brugerinddragelse og opbevaring af B2B, da virksomhedssoftware normalt er tilgængelig på basis af Software-as-a-Service (SaaS)? Ifølge tal fra Forbes, er resultatet at for hver $1, der investeres i UX/UI, venter en gevinst på $10 til $100.

For at nævne et par eksempler inkluderer de positive virkninger af UX/UI redesign af enterprise software:

  • Øget brugertilfredshed
  • Reduktion i tid til at udføre typiske operationer
  • Mindre tid brugt på at lære at bruge systemet
  • Lettere at vinde brugernes præference
  • Lettere at fastholde brugere
  • Konkurrencemæssig fordel blandt apps med samme funktionalitet 

37% mere salg og op til 90% bedre kunde fastholdelse efter UI-redesign 

Det sker ofte, at en klient køber en softwareløsning og implementerer den – blot for at finde ud af, at softwaren er langsom og besværlig at anvende, og bruger mange medarbejderes tid til typiske aktiviteter. UI/UX-design til de fleste B2B-apps er ofte en eftertanke. Indtil for nylig fokuserede softwaren på den mest kritiske funktionalitet, mens softwarens brugervenlighed havde lavere prioritet. Men på grund af en dårlig brugeroplevelse vil klienten i sidste ende stoppe med at bruge softwaren og annullere deres abonnement plan. Det resulterer i et fald i den såkaldte retention, og kunderne mærker også denne ustabilitet.

En undersøgelse foretaget af Price Intelligently viste, at en stigning på 1% i kundetilgang påvirker din bundlinje med omkring 3,3%. Men forbedring af din kundefastholdelse med 1% udvider kundens levetid og øger din bundlinje med omkring 7%. Fastholdelse kan altså være dobbelt så stærk som new biz. Dårlig UX/UI betyder derfor et bogstaveligt tab af fortjeneste for SaaS-udbyderen – mens “godt UX-design betyder bedre forretning”, siger Forbes. 

Lavere app-vedligeholdelsesomkostninger resulterer i op til 50% vækst på bundlinjen

Udover at forbedre din fastholdelsesrate samt øge bundlinjen, kan man spare på vedligeholdelsesomkostningerne til virksomhedens software (og forbedre dens ydeevne!) ved at optimere dens struktur. Desuden kan strukturel optimering også være en del af UX / UI- modernisering. I alle tilfælde reducerer forbedring af et produkts anvendelighed omkostningerne til udvikling og support. Ifølge vores tal kan lavere app-vedligeholdelsesomkostninger resultere i op til 50% vækst på bundlinjen. Men ikke alene kan man spare sig til en gevinst, en velstruktureret forretningsapplikation holder brugerne mere engagerede og produktive – og det er, hvad dine virksomhedskunder ønsker!

Redesign af forældede grænseflader med dårlig performance kan øge bruger engagementet, forbedre produktionen og hæve dit produkts samlede værdi med et afkast der typisk langt overstiger den bedste salgsindsats. Det kan mærkes direkte på virksomhedens bundlinje og værdi.

Denne artikel af WaveAccess blev offentliggjort på IT-Kanalen.

Dynamic Insights: AI-drevet Microsoft CRM til finansiel organisation

WaveAccess har udviklet et analytisk værktøj på basis af kunstig intelligens-teknologi, der behandler data fra internettet til specifikke klientrelaterede nøgleord og viser resultaterne i Microsoft Dynamic CRM-grænsefladen.

WaveAccess integrerer kunstig intelligens i MVP hos en grøn britisk startup

WaveAccess deltog i udviklingen af MyPlasticDiary-webapplikationen MVP, der har til formål at gøre det muligt at spore og kontrollere dit forbrugsniveau af plast, finde de nærmeste genbrugsstationer og dermed reducere dit plastik fodaftryk.

Fejring af 24 år med WaveAccess

WaveAccess fejrer 24 år, og vi reflekterer over de fremskridt og milepæle, vi har opnået. En stor tak til alle, der har været med os på denne rejse — jeres deltagelse har været afgørende for vores succes. Lad os nu kigge på vores nyeste udviklinger og de muligheder, der ligger forude.
WaveAccess og Arrow Electronics har indgået samarbejde med det formål at fremme brugen af Kunstig Intelligens (AI) i Norden. Ved at udnytte WaveAccess omfattende erfaring med implementering af AI og Arrows brede vifte af teknologioptimale løsninger, har partnerskabet til hensigt at gøre AI mere tilgængelig for virksomheder i Norden. Dette samarbejde sigter mod at muliggøre smidig og effektiv udvikling, integration og administration af AI-baserede løsninger for lokale virksomheder.
WaveAccess har med succes opnået udpegelsen som Solutions Partner for Digital & App Innovation (Azure) under det nye Microsoft Cloud Partner Program. Denne anerkendelse bekræfter vores tekniske ekspertise, omfattende erfaring og dygtighed i at opnå positive resultater for vores kunder ved at udnytte kraften i Microsoft Cloud.
WaveAccess Nordics er stolt over at byde Anette Timm velkommen som vores nye Head of Business Development.

Relaterede services

Softwareoptimering
Applikationsudvikling

Hvordan vi behandler dine persondata

Når du indsender den udfyldte formular, bliver dine persondata behandlet af WaveAccess Nordics ApS. Grundet vores internationale tilstedeværelse kan dine data bliver overført og behandlet uden for det land, hvor du bor eller befinder dig. Du har ret til at trække dit samtykke tilbage når som helst.
Du bedes læse vores Privatlivspolitik for yderligere oplysninger.